سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از دنیا نزد تو آید بستان و از آنچه به تو پشت کند روى بگردان ، و اگر چنین نتوانى بارى جستن را از حد در نگذرانى . [نهج البلاغه]

یادبود شهید علی محمد رضازاده - شهیدان رضازاده لواف

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
یادبود شهید علی محمد رضازاده

Image hosted by allyoucanupload.com

عملیات محرم، بوی بهشت در سرزمین پرچمها
دو سوی جاده شهید خرازی، زیر تابش بی ‌دریغ آفتاب، از شقایقها و لاله‌ها سرخ است، جاده‌ای که تا افق امتداد دارد و انگار دل را به حضور خلوت و آسمانی شهیدان عملیات محرم، مهمان می کند.
بیشتر بچه‌های گروه تفحص لشکر‪
۱۴ امام حسین(ع) گاهی شبها و یا غروب زمزمه ‌کنان این جاده را که به ارتفاعات شرهانی منتهی می‌شود با پای پیاده قدم می‌زنند. "غروب در نفس گرم جاده خواهم رفت، پیاده آمده بودم، پیاده خواهم رفت" پس از چند کیلومتر پیاده‌ روی در این جاده خاکی و رسیدن به پل شهید ایوبی، دل باید هر چه دارد در ایست و بازرسی بچه‌های ارتش بگذارد، خالی شود از هوا و هوس و تطهیر کند خود را در برکه عشق که دیدن مقتل شهدا، چشم محرم می‌خواهد و دلی همدل.
گنبد طلایی کوچک در آغوش هزار پرچم سرخ و در اهتزاز، روی تپه ‪ ۱۷۵معروف به  "معراج الشهدا" زیر نور خورشید عصرگاهی می ‌درخشد و چشم را محو تماشا می‌کند. عشایر عراقی هم مرز با منطقه شرهانی، همواره برای نامگذاری این منطقه از "موقوف الاعلام" ، به معنی سرزمین پرچمها نام می‌برند و گنبد کوچک طلایی را از مقدسات منطقه می‌دانند.
"جعفر نظری" ، عضو گروه تفحص لشکر۱۴ امام حسین (ع) و از رزمندگان آن روزگار، قصه محرم را این گونه تعریف می‌کند: " باران سیل آسا می‌بارید، شامگاه تاسوعای سال ۱۳۶۱، بچه‌ها کوله‌هایشان را بسته بودند، در تاریکی شب آب رودخانه دویرج در منطقه شرهانی بالا آمده بود، عراقیها آن سوی رودخانه بودند.
با رمز یا زینب (س) ، بچه‌های لشکر‪
۱۴امام حسین (ع) به آب زدند، رودخانه وحشی زیر نور منورها می‌خروشید و حدود ‪ ۴۰۰ نفر، جان برکف، نرسیده به سنگرهای آن سوی رودخانه، غرق شدند. شرهانی، کربلایی دیگر شده بود، بچه‌ها دست بر نمی‌داشتند دل به دریا داده بودند و تن به رگبار سیل آسای باران و گلوله، چند ساعت بعد کمین های عراقی را تصرف کردند.
عملیات محرم با همکاری ارتش و سپاه در سه محور موسیان، نهر عنبر و شرهانی آغاز شد و با پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی ۵۰8 کیلومتر از زمین های تصرف شده منطقه شرهانی و‪ ۷۰حلقه چاه نفت موسیان و بیات به پایان رسید. از جمله دستاوردهای این عملیات می‌توان به شکل‌گیری یگان رزمی، خروج دشمن بعثی از منطقه، آزادسازی بخشی از تاسیسات نفتی ایران و کوتاه کردن دست دشمن از گلوله باران جاده مواصلاتی دهلران - اندیمشک اشاره کرد. انهدام ۴۹۰ دستگاه تانک و نفربر دشمن، سقوط ‪ ۱۰ فروند هواپیما و انهدام چندین قبضه توپ، کشته و زخمی شدن هفت هزار نفر نیروی ارتش بعث عراق و دستگیری سه هزار و چهارصد عراقی و به غنیمت گرفتن بیش از ۴۵۱ دستگاه تانک و نفربر دشمن، از جمله دستاوردهای این عملیات بود.
عم
لیات محرم ، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و بزرگترین عملیات منطقه غرب در آن سالها بود.
منطقه شرهانی از نخستین سالهای پس از جنگ، میعادگاه کاروانهای راهیان نور بوده و هر ساله انبوهی از بازدیدکنندگان از این منطقه دیدن می‌کنند و دل را از نسیم متبرک حرم آقا امام حسین(ع) که آن سوی سیم خاردارها و در دشت تفتیده کربلا قرار دارد می‌ آکنند. این منطقه برای یادگاران آن سالها کم از دو کوهه و فکه و طلاییه نیست و خاک متبرک آن توتیای چشم بازدیدکنندگانی است که هنوز هم منتظر بویی آشنا از تکه‌های استخوان و پلاکهای زنگ زده‌اند. با گذشت بیش از ‪ ۲۵سال از عملیات محرم، هنوز هم بازدیدکنندگان منطقه عملیاتی شرهانی که به نیت حضور دل به سفر سپرده‌اند شبها صدای گریه و مناجات بچه‌های عملیات محرم را بر کناره رودخانه دویرج می‌شنوند و به یاد ۴۰۰ شهید غرق شده در این رودخانه، شاخه گلی و قطره اشکی به آب می‌سپارند تا به آنان اعلام کنند که ای شهیدان! ما با شما پیمان می بندیم که راهتان را ادامه دهیم. دست ما را هم بگیرید و ما را برای پیمودن راهتان و پاسداری از هدف والایتان که استقرار و حاکمیت دین خدا و عزت و سربلندی اسلام و جمهوری اسلامی ایران بود، یاری کنید.

***************
شهید علی محمد رضازاده، یکی از شهیدان سرافراز عملیات محرم بود که در سحرگاه 11/8/1361 با رمز یا زینب (س) به جبهه کفر بعثی صدام یورش برد و جان خویش را فدای اسلام و امام خمینی (ره) نمود.
روحش شاد و درجاتش عالی باد
برای شادی روح امام خمینی (ره) و همه شهیدان
شهیدان عملیات محرم 
و شهید علی محمد رضازاده لواف
فاتحه و صلوات


» برادران شهید (جمعه 86 آبان 11 ساعت 7:16 صبح )
»» نجوا با شهیدان( نجوا)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
سالروز شهادت شهید محمد رضازاده و درگذشت ابو الشهیدین
یارسول الله!
تجلیل از شهیدان
سالروز شهادت شهید علیمحمد رضازاده گرامی باد
حقیقت شهادت
مسؤولیت در قبال شهیدان
[عناوین آرشیوشده]

بازدیدهای امروز: 8  بازدید
بازدیدهای دیروز: 7  بازدید
مجموع بازدیدها: 177025  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

» لینک دوستان من «
» «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «