سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، کسی را که در زندگی اش بخیل است و به هنگام مرگش بخشنده می شود، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

شهید علی اصغر صفرخانی، فرمانده گردان شهادت - شهیدان رضازاده لواف

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
شهید علی اصغر صفرخانی، فرمانده گردان شهادت


به گزارش 598 به نقل از فارس،‌ سردار شهید «علی اصغر صفرخانی»، فرمانده واحد «آر.پی.جی» تیپ ذوالفقار لشکر 27 و سپس فرمانده گردان ویژه شهادت بود که در عملیات کربلای یک در 9 تیر ماه 1365 زمانی که تازه وارد سن 21 سالگی شده بود وظیفه شکستن خطوط دفاعی دشمن در منطقه مهران را به همراه هم رزمانش بر عهده داشتند. به دنبال شکسته شدن خطوط دشمن در محورهای تعیین شده، نیروهای سپاه اسلام برای آزاد سازی شهر مهران که در اشغال عراقی‌ها به سر می برد، به طرف این شهر روانه شدند.
صبح روز 10 تیر ماه 1365 علی اصغر صفرخانی که پیشاپش همرزمانش در حال حرکت بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.
آخرین میهمانی به روایت مادر شهید:
آخرین دفعه ای که علی اصغر می خواست برود به جبهه، ماه رمضان بود. آمد به من گفت مادر می خواهم همه فامیل را افطاری دعوت کنم و همه را دعوت کرد. شب به یاد ماندنی و خوبی بود. فکر می کنم این آخرین مهمانی‌ای بود که علی اصغر در آن حضور داشت.
صبر مادر شهید: 
وقتی خبر شهادت فرزندم را به من گفتند. اصلا گریه نکردم چون می‌دانستم اصغر ناراحت می‌شود. غروب بود که جنازه‌اش را آوردند. پیکرش را که دیدم متوجه شدم زیر سینه اش مورد اصابت ترکش قرار گرفته است.
شهادت پسرم به روایت آقا مصطفی:
پدر شهید می گوید: علی اصغر که شهید شد آقای خامنه ای با پسرشان آمدند منزل ما. پسر بزرگ ایشان آقا مصطفی، هم رزم علی اصغر بود و زمان شهادت پسرم آقا مصطفی هم آنجا حضور داشته. ایشان از لحظه شهادت علی اصغر تعریف می کرد که: ما داشتیم از خط بر می گشتیم، گفتم: علی اصغر بیا برویم داخل سنگر. گفت: شما برو من الان می آیم. من چند قدم که رفتم انفجاری شد و گفتند صفر خانی تیر خورده. رفتم جلو دیدم غرق در خون افتاده و قرآنش هم کنارش افتاده بود. 
آقا مصطفی به من گفت: راضی باشید من این قرآن را به یادگار بر می دارم.


» برادران شهید (چهارشنبه 91 آذر 22 ساعت 9:43 عصر )
»» نجوا با شهیدان( نجوا)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
سالروز شهادت شهید محمد رضازاده و درگذشت ابو الشهیدین
یارسول الله!
تجلیل از شهیدان
سالروز شهادت شهید علیمحمد رضازاده گرامی باد
حقیقت شهادت
مسؤولیت در قبال شهیدان
[عناوین آرشیوشده]

بازدیدهای امروز: 22  بازدید
بازدیدهای دیروز: 10  بازدید
مجموع بازدیدها: 176877  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

» لینک دوستان من «
» «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «