دانش، میراثی ارجمند و نعمتی، عام و گسترده است . [امام علی علیه السلام]

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
توقع شهیدان از ما!

طلبه شهیده، فهیمه سیاری:
در هر جامعه ای دو نوع استاد وجود دارد: یکی استاد فیزیک و شیمی و ... و دیگری استادی که دانش او در رابطه با خدا باشد. استاد واقعی و عالم واقعی، از نوع دوم است؛ جامعه ما استاد از نوع اول را زیادتر داشته است. اکنون بدبختی ما به خاطر کمبود استاد نوع دوم است. اگر در ادارات فساد اخلاقی هست، اگر در آموزش و پرورش فساد اداری هست، اگر در هر کجا که انسان دست می گذارد، فساد اخلاقی وجود دارد، به خاطر کمبود این گونه افراد است. اگر اختلافاتی بین مقامات بالا هست، ریشه اش همین مسئله است. این انقلاب امروز به کسانی احتیاج دارد که متواضع باشند. امید است که در ظلّ توجهات حضرت مهدی «عجل الله تعالی فرجه» هر روز به پیشرفت بیشتر و بهتر معنوی نایل آییم. خدا به همه توفیق اطاعت و عبادت عطا نماید.
مهدیا! باز آی و دل پر غممان را مرهم نه!

شهید فهیمه سیاری در خرداد سال 1339 در تهران به دنیا آمد. دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران سپری کرد و سپس به همراه خانواده به زنجان رفت.
فهیمه در سال 1357 عازم قم شد و مدت دو سال در مکتب توحید (حوزه علیمه شهید قدوسی) از خرمن معارف دینی خوشه برچید، اما دل و جانش بی قرار پرواز به سوی قله های بلند شهادت بود.
پس از یپروزی انقلاب، گروهک های معاند، غرب کشور به ویژه کردستان را به آشوب کشیدند و آنجا را عرصه تاخت و تاز خود قرار دادند. خطر نفوذ مکتب ها و فرهنگ های الحادی در میان نوجوانان، دلسوزان دین و فرهنگ را بر آن داشت تا هر چه زودتر به آن دیار سفر کنند و با آموزش های صحیح دینی، نسل نوجوان و جوان را از خطر انحراف برهانند، از همین رو فهیمه نیز در 6 آذر 1359 کوله بار سفر را بست و همراه یارانش راهی شهر بانه شد تا بلکه بتواند در راستای آگاهی بخشی به فرزندان مظلوم آن سرزمین گام هایی را بردارد. راه ها بسیار ناامن و پرخطر بودند و اهریمنان در شیار کوه ها و دره ها به شکار مردان و زنان ظلم ستیز نشسته بودند. ماشین حامل فهیمه و سه بانوی دیگر، در حالی که توسط یک ستون نظامی به مقصد سقز همراهی می شد، در منطقه دیواندره، مورد حمله قرار گرفت و فهیمه به آرزویش رسید و شهید شد.

پرچمدار:
شعله های انقلاب در سرتاسر ایران زبانه می کشید. ما هم در زنجان با تعدادی از خانم ها در کنار آقایان مبارزه می کردیم. روزی در داخل مسجد نزدیکی بازار تجمع کرده بودیم و شعار می دادیم. یکی از خانم ها گفت تا کی توی چهار دیواری مسجد شعار بدهیم ؟ باید به خیابانها بریزیم تا همه صدای ما را بشنوند. چند لحظه سکوت، بر همه حاکم شد و ترس عجیبی همه را فراگرفت. اما و اگرها شروع شد که ناگهان فهیمه بلند شد و پرچمی را از زمین بلند کرد و جلو افتاد. از مسجد وارد خیابان شدیم. خیلی از خانم ها که مضطرب شده بودند نفس عمیقی کشیدند و مثل شیرزن دنبال فهیمه راه افتادند. روز بعد روزنامه ها نوشتند «اولین تظاهرات بزرگ زنان در زنجان به پرچمداری یک دختر مبارز جوان راه افتاد». این خبر مثل بمب صدا کرد و به همه ی زنان و حتی مردان کشور برای ادامه انقلاب توان و جسارت زیادی بخشید. دقیقا یک روز بعد از این خبر بود که انقلابیون زنجان در یکی از میادین اصلی شهر ، مجسمه شاه را به زیر کشیدند.
راوی: خواهر شهیده

خصوصیات عمده:
اگر از من که بعنوان یک دوست، مدتها زندگی با فهیمه را تجربه کردم خصوصیات و ویژگی های عمده دوست عزیزم، شهیده فهیمه سیاری را بخواهید، این سه مورد را می گویم:
1- انس و علاقه ی شدید به قرآن مجید
2-احترام ویژه به مادر و پدر
3-دلبستگی عجیب به نماز شب
راوی: سرکار خانم ادریسی، دبیر آموزش و پرورش و از هم دوره های شهیده

» برادران شهید (پنج شنبه 91 دی 14 ساعت 1:56 عصر )