سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری حجاب تیز فهمی است . [امام علی علیه السلام]

شهید حسین فهمیده - شهیدان رضازاده لواف

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
شهید حسین فهمیده


 سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، گرامی باد

امام خمینی (ره) در وصف این نوجوان شهید فرمود: « رهبرما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»  
شهید فهمیده یکی از هزاران نونهال و دانش آموز بسیجی کشور است که با نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود . او با سرمایه عظیمی از فهم و درک انقلابی و باورهای اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب ، وارد جنگ شد و با وجود سن کم خود، در خونین شهر قهرمانی جاودانه گشت و با اقدامی شجاعانه، نامش را در دفتر شهیدان زنده تاریخ میهنمان ثبت کرد. 
شهید فهمیده، الگوی شایسته ای برای دانش آموزان بسیجی، جوانان و نوجوانان کشور می باشد .
حماسه شهید محمد حسین فهمیده  یادآور رشادتهای دوران دفاع مقدس و ارزشهای والای آن زمان می باشد. رهبر معظم انقلاب، می فرمایند: « زنده نگه داشتن یاد و حادثه شهادت دانش آموزبسیجی، شهید فهمیده، از اصالتهای دفاع مقدس می باشد.»
شهید فهمیده نوجوانی خوش برخورد، شجاع و فعال بود ، او به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود، نماز می خواند و احترام خاصی برای والدینش قائل بود. شیفته و عاشق امام (ره) بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرمان های امام داشت. او می گفت: امام هر چه اراده کند، همان را انجام خواهم داد، من تسلیم او هستم .
نحوه  شهادت:
در جریان حمله به خرمشهر ، حسین می بیند که تانکهای عراقی به سمت رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل عام آنها هستند. او در حالیکه چند عدد نارنجک به کمرش بسته و تعدادی را در دستش گرفته بود به طرف تانکها حرکت می کند. تیری به پای او می خورد و مجروح می شود. بدون هیچ تردید از لابلای تیرها، خود را به تانک پیشرو رسانیده و با نارنجک، تانک را منفجر می کند و خود نیز تکه تکه می شود. پس از انفجار، نیروهای دشمن گمان می کنند که حمله ای صورت گرفته، روحیه خود را می بازند و به سرعت تانکها را رها کرده، فرار می کند. در نتیجه، محاصره شکسته می شود و پس از مدتی نیروهای کمکی سرمی رسند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد


» برادران شهید (سه شنبه 86 آبان 8 ساعت 11:6 عصر )
»» نجوا با شهیدان( نجوا)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
سالروز شهادت شهید محمد رضازاده و درگذشت ابو الشهیدین
یارسول الله!
تجلیل از شهیدان
سالروز شهادت شهید علیمحمد رضازاده گرامی باد
حقیقت شهادت
مسؤولیت در قبال شهیدان
[عناوین آرشیوشده]

بازدیدهای امروز: 6  بازدید
بازدیدهای دیروز: 15  بازدید
مجموع بازدیدها: 177038  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

» لینک دوستان من «
» «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «